„Besramno je što se u medijima spominju uzroci nesreće kojima se odgovornost usmjerava prema posadi broda, odnosno ljudskom faktoru, kada svi znaju da brod nije bio ispravan i da je loše održavan“, rekao je Melvan.

Naveo je da su već upozoravali na stanje brodova, primjerice broda “Oliver”, koji je zbog kvara satima plutao na pučini, da je predsjednik NO Jadrolinije Damir Zec nedavno zatražio razrješenje zbog neslaganja s politikom Uprave te ukazao na tehničku neispravnost brodova, da je bilo jasno u kom smjeru se ide i da se nabavljaju stari brodovi.

Melvan je istaknuo da su, u trenutku nesreće, na brodu radili zapovjednik, vođa palube i prvi časnik palube koji su nedavno promaknuti, odnosno nedavno preuzeli te poslove na brodu “Lastovo”. To se inače ne radi istodobno, nego postupno te je to veliki propust kadrovske službe, ocijenio je.

Smatra da bi ostavke trebali dati predsjednik Uprave Jadrolinije, voditelji tehničke i kadrovske službe, kao i ministar mora, prometa i infrastrukture.

Podsjetio je da od 2021. upozoravaju na nedostatke i probleme u Jadroliniji, no, da u toj tvrtki uvažavaju samo u njoj reprezentativni Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske.

Iz Sindikata pomoraca Hrvatske i Strukovnog sindikata pomoraca još u početku kolovoza su ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću uputili zamolbu za hitnim sastankom o sadašnjosti i budućnosti Jadrolinije.

U zamolbi su naveli da ti sindikati okupljaju 326 pomoraca i radnika Jadrolinije, “unatoč višegodišnjem favoriziranju i otvorenom uvjetovanju zapošljavanja i napredovanja u Jadroliniji članstvom u internom Jadrolinijinom sindikatu”.

Zbog poslovnih odluka, Sindikat pomoraca Hrvatske i Strukovni sindikat pomoraca zabrinuti za budućnost Jadrolinije


Iskazali su zabrinutost za budućnost Jadrolinije u kontekstu poslovnih odluka koje su je dovele na naslovnice medija, navodeći da su neslužbene informacije i puno lošije.

“Kao sindikati koji djeluju u Jadroliniji susrećemo se s problemima nakaradnog sustava obračuna plaća pomoraca, nepoštivanja važećeg Kolektivnog ugovora i kršenja Konvencije o radu pomoraca iz 2006., posebno po pitanju radnog vremena pomoraca, s problemima diskriminacije, nepotizma i favoriziranja, neiskusne kupovine nesigurnih i starih brodova i upitne kvalitete rukovodećeg kadra te smanjivanja broja članova posade, čime se dovodi u opasnost zaštita života i okoliša na moru”, naveli su sindikati u pismu.

Sindikat pomoraca Hrvatske ima oko 10 tisuća članova, od kojih je oko 800 u nacionalnoj, a ostali su u međunarodnoj plovidbi.

U teškoj nesreći na rivi u Malom Lošinju u nedjelju oko 15 sati na pomorce je pala više tona teška rampa Jadrolinijinog broda Lastovo, poginula su tri, a jedan pomorac je teže ozlijeđen te je helikopterom prevezen u riječku bolnicu. On je stabilno i pri svijesti te nije životno ugrožen.

U medijima se prenose neslužbene informacije o uzrocima nesreće, među ostalim da rampa, kada je pala na članove posade, nije bila osigurana zaštitnim klinom.

Iz Županijskog državnog odvjetništva u Rijeci su izvijestili su da je očevidom utvrđeno da je do nesreće došlo uslijed pada rampe broda, da će izdati potrebne naloge kako bi se provođenjem daljnjih izvida i dokaznih radnji utvrdile sve okolnosti nesreće te će zatražiti izvješća drugih nadležnih tijela i službi.

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu također provodi očevidne radnje i ispituje svjedoke pomorske nesreće, a  nacrt završnog izvješća trebao bi biti izrađen do kraja godine.