SLUČAJ "ROYAL ROMANCE"

Digla se prilična prašina oko isplovljavanja iz Trogira luksuzne jahte pod EU sankcijama. Provjerili smo u čemu je stvar

| Autor: Orjana Antešić
(Snimio Milan Sabic / Pixsell)

(Snimio Milan Sabic / Pixsell)


Prekjučerašnje, trosatno isplovljavanje privremeno blokirane jahte »Royal Romance« iz trogirskog brodogradilišta na pokusnu plovidbu isključivo radi potrebe njezinog redovnog održavanja, ponovno je uzvitlalo medijsku prašinu. Tako je jučer prenesena izjava voditeljice ukrajinske Agencije za povrat i upravljanje imovinom (ARMA) Elene Duma da je sud u Hrvatskoj donio odluku da se »Royal Romance« u najkraćem roku vrati Ukrajini te da ju je o tome obavijestio državni tajnik u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova Frano Matušić, inače i voditelj Međuresorne stalne skupine za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničenja koja je za potrebe provođenja sankcija protiv Rusije osnovana pri MVEP-u.

Tko je vlasnik

Na naš upit s ciljem pojašnjenja jesu li se eventualno pojavili neki novi elementi u postupku koji se još od 2022. godine vodi nad ovom 200 milijuna eura vrijednom jahtom koju se povezuje s obitelji Viktora Medvečuka, u Ukrajini optuženog za veleizdaju i na listi sankcioniranih osoba na Zapadu, iz MVEP-a su neodređeno odgovorili da je »Županijski sud u Splitu, nastavno na zamolnicu za međunarodnu pravnu pomoć Ureda glavnog tužitelja Ukrajine, rješenjem oduzeo plovilo »Royal Romance« i odredio zabranu obavljanja radnje registracije navedenog plovila. Sud je istim rješenjem povjerio plovilo na čuvanje Nacionalnoj agenciji Ukrajine za otkrivanje, istraživanje i upravljanje imovinom stečenom korupcijom i drugim zločinima (ARMA) u svrhu provedbe mjera za upravljanje imovinom i njezinu prodaju na način i pod uvjetima propisanim ukrajinskim zakonima«.

Međutim, opunomoćenici vlasnika »Royal Romance«, Odvjetničko društvo iz Zagreba »Gajski, Grlić, Prka i partneri«, koji nastoje dokazati da pravi vlasnik megajahte nije proruski ukrajinski oligarh već ciparska tvrtka Lanelia Holdings, čiji je krajnji vlasnik, kako se tvrdi, ruski državljanin Aleksej Inkina koji nije pod sankcijama EU-a, ističu da je riječ o odluci koju je Županijski sud u Splitu donio još u svibnju 2022. godine te podsjećaju da je, prema Zakonu o kaznenom postupku, sud dužan svaka tri mjeseca od njezina određivanja ispitati postoje li zakonski uvjeti za daljnju primjenu privremene mjere.

Privremena blokada

– Županijski sud u Splitu je nakon incijalno određene privremene mjere, istu produljio svojim rješenjima iz kolovoza 2022., prosinca 2022. te srpnja 2023. godine. Odluka iz srpnja postala je pravomoćna u prosincu 2023. godine i protiv iste pokrenuli smo ustavnu tužbu na Ustavnom sudu RH. Daljnja odluka Županijskog suda u Splitu o eventualnom produljenju ili pak ukidanju privremene mjere uslijedit će nakon što taj sud zaprimi podatke i dokumentaciju koju je ponovo zatražio od Ureda glavnog tužitelja Ukrajine, a nastavno na obimnu dokumentaciju i argumente koje smo, kao punomoćnici našeg klijenta, istaknuli kroz postupak te iz kojih nesumnjivo proizlazi da je naš klijent plovilo, pod zastavom Kajmanskog otočja, stekao kupoprodajom, dokumentiranim SWIFT doznakama od nesankcioniranog ranijeg vlasnika, društva Fregata Marine Ltd., i to nakon provedenog detaljnog postupka tehničkog, financijskog i pravnog snimanja koji je započeo još 2020. godine. S druge strane, Županijski sud u Splitu od Ureda glavnog tužitelja Ukrajine do danas nije zaprimio nijedan dokaz o tome da bi plovilo našeg klijenta, protiv kojeg se u Ukrajini ne vodi nikakav, a kamoli kazneni postupak, na bilo koji način bio povezan s Viktorom Medvedčukom. Sve što je Županijski sud u Splitu dobio od Ureda javnog tužitelja Ukrajine jest navod da taj Ured »ima razloga vjerovati da plovilo zapravo pripada Viktoru Medvedčuku«, ustvrdila je jučer za naš list odvjetnica Ivana Špehar Janković iz spomenutog odvjetničkog ureda koje zastupa Laurelia Holdings te najavila da »daljnju odluku Županijskog suda očekujemo uskoro«.

Privremena mjera blokade megajahte »Royal Romance«, na koju je stavljena plomba dok je bila u Rijeci, od maksimalne dvije godine uskoro istječe.

Odobrenje za prekjučerašnje kraće isplovljavanje ove 95-metarske jahte Županijski sud u Splitu izdao je radi održavanja i izbjegavanja nastanka štete s obzirom na to da je jahta na vezu od svibnja 2022. godine, a upravo na zahtjev Odvjetničkog društva »Gajski, Grlić, Prkić i partneri« iz Zagreba koje zastupa ciparsku kompaniju Lanelia Holdings.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter