(Snimio Marko Gracin / Novi list)
Nakon četiri godine sezonskog povezivanja Praga s Rijekom, odnosno Splitom, ovog ljeta neće prometovati niti jedan vlak češkog prijevoznika RegioJeta između Češke i Hrvatske.
Umjesto toga, RegioJet planira više autobusa prema Hrvatskoj nego lani, a svoje željezničke kapacitete preusmjerava prema Ukrajini. Potvrdio je to za češki portal Zdopravy.cz vlasnik RegioJeta Radim Jančura.
– Preferiramo cjelogodišnji promet prema Ukrajini, rekao je Jančura za taj portal.
Prijevoznik je već prošle godine ograničio željezničku vezu s Jadranom na tri puta tjedno u sezoni, a ukinuo je i liniju za Split.
Prema riječima glasnogovornice RegioJeta Alexandre Janoušek Kostricová, ruta do Hrvatske bila je jedna od najdužih u Europi.
– Prolazi kroz mnoge države, a zbog blokada postoji opasnost od kašnjenja. Zato smo odlučili preusmjeriti kapacitet vlakova na drugu vezu, točnije iz Praga u Ukrajinu, rekla je Janoušek Kostricová za isti portal.
Na liniji za Ukrajinu RegioJet sada raspoređuje upravo one vagone koji su ljeti išli u Hrvatsku.
O informaciji da RegioJet više neće prometovati vlakovima između Češke i Hrvatske, upit za komentar poslali smo češkom prijevozniku, odnosno njegovoj PR službi, kao i Hrvatskim željeznicama – Putničkom prijevozu, međutim, do zaključenja ovog teksta nismo dobili odgovor.
RegioJet je sredinom siječnja najavio početak prodaje autobusnih karata za Hrvatsku za ljetnu sezonu. Autobusna linija Prag – Split prometovat će svakodnevno tijekom ljetnih praznika.
U lipnju i rujnu linija će prometovati tri puta tjedno – utorkom, petkom i nedjeljom prema Hrvatskoj, ponedjeljkom, srijedom i subotom prema Češkoj.
Cijena jednosmjerne karte od Praga do Splita kreće se od 999 čeških kruna. Svoje nove Setra autobuse na rutu će rasporediti s rasporedom sjedala u stilu dva plus jedan s profesionalnim aparatom za kavu.
– Nadovezujemo se na prošlogodišnju sezonu svakodnevnim vezama za Hrvatsku. Ove godine planiramo pojačati veze petkom s još jednim autobusom.
Naši novi autobusi pružit će putnicima izniman komfor i uslugu, uključujući izvrsnu besplatnu kavu, što će putovanje do popularnih hrvatskih odredišta učiniti ugodnijim, rekla je Dita Tomešová, direktorica RegioJet Bus Transporta za češki portal.
RegioJet je započeo prometovati prepoznatljivim žutim vlakovima prema Jadranu u ljeto 2020. godine. Tijekom svog postojanja stekli su veliku pozornost i popularnost te je odabrano ime koje liniju prema Rijeci opisuje duhovito – Jadran Rijekovič.
Linije Regiojeta postigle su velik uspjeh među gostima iz Češke i Poljske te ih je već prve godine stiglo oko 70 tisuća, a svake sljedeće godine dolazilo ih je oko sto tisuća na Jadran.
Toliko je putnika u Hrvatsku i lani stiglo RegioJetovim linijama, s time da je prošle godine RegioJet ipak srezao broj linija tijekom špice sezone na tri tjedno, što je automatski značilo i manji broj putnika.
RegioJetovi vlakovi su kretali iz Praga te prolazili kroz Slovačku. Tijekom četiri godine u itinerer je ubačen i Split, za koji je išao dio kompozicije.
Dio vagona koji su kretali iz Praga, u Ogulinu je odvojen te je polovina vagona išla prema Rijeci, a druga polovina prema Splitu. Međutim, prošle godine se od toga odustalo te je za Split organizirana direktna autobusna linija na dnevnoj bazi.
Isto tako, u početku je RegioJetova željeznička linija išla kroz Ljubljanu, da bi onda ruta bila prebačena preko Zagreba, a jedne sezone su RegioJetovi vlakovi putnike ukrcavali čak i u Budimpešti, no očito se zbog manjka interesa takva ruta nije isplatila. Kao i proteklih godina, najviše karata i prošle je sezone prodano upravo u Češkoj.