Ilustracija (Snimila: Sandra Simunovic/Pixsell)
Za razliku od hrvatskog jezika prošla generacija maturanata bilježi zanimljivost u matematici. Od cijele generacije maturanata ispitu državne mature u matematici pristupilo je najviše učenika koji su na kraju četvrtog razreda u tome predmetu imali zaključenu dvojku, da bi na ispitu državne mature na osnovnoj razini većina učenika, čak njih 45,03 posto potvrdila upravo tu zaključenu ocjenu. Od cijele generacije prošlogodišnjih pristupnika njih 3761 na kraju školske godine imalo je zaključenu peticu iz matematike no znanje za odličan na državnoj maturi osnovne razine matematike pokazalo je tek 167 učenika, a na višoj njih tek 885 dok su ostali odlični u matematici zapravo na maturi ostvarili lošije rezultate nego im je zaključena ocjena, piše Večernji list.
Situacija je tim zanimljivija jer je u cijeloj generaciji prošlogodišnjih maturanata, petero učenika imalo na kraju školske godine zaključenu dvojku iz matematike da bi na državnoj maturi, isti ti učenici prijavili višu razinu toga predmeta i dobili – peticu. S druge još apsurdnije strane – 37 učenika u cijeloj generaciji imalo je iz matematike na kraju školske godine zaključenu peticu, na državnoj maturi prijavilo višu razinu toga predmeta i ispit riješili za – čistu jedinicu! Godinu ranije u, školskoj 2021/2022. godini 13 učenika u cijeloj generaciji maturanata iz cijele Hrvatske imalo je na kraju školske godine zaključenu dvojku na matematici, da bi na državnoj maturi više razine dobili ocjenu odličan.
Među očigledno nerealno ocijenjenim učenicima, u prošlogodišnjoj generaciji je i 87 učenika četvrtih razreda srednjih škola koji su na kraju školske godine u hrvatskom jeziku imali zaključenu peticu da bi na ispitu državne mature u tome predmetu dobili – čistu jedinicu.
Kada se u obzir uzmu izborni predmeti, među kojima je fizika već nekoliko godina apsolutni hit među maturantima, tek tada nerealne ocijene dođu u prvi plan. Naime lani je 6369 maturanata prijavilo ispit iz fizike, a njihova prosječna zaključena ocjena u tome predmetu na kraju školske godine iznosila je 4,15 da bi isti ti učenici na ispitu državne mature došli do prosječne dvojke, odnosno prosječne ocjene – 1,95.