(Hina/EPA)
Nizozemsko-britanski div robe široke potrošnje Unilever povukao je u četvrtak godišnju prognozu nakon što su mu rezultate u prvom tromjesečju pogodile mjere suzbijanja pandemije koronavirusa u Kini i Indiji i pad prodaje sladoleda.
Prodaja na području Azije, Bliskog istoka i u Rusije pala je 3,7 posto budući da su mjere suzbijanja zaraze ograničile posjete restoranima i trgovinama i zatvorile pogone u Kini ali i u Indiji.
U Europi, Turskoj i Latinskoj Americi nastojanja da se suzbije pandemija pogodila su Unileverovo poslovanje sa sladoledima, odvrativši distributere odmorišnih destinacija od nabave zaliha.
"Mnogi su naši klasični vanjski maloprodajni punktovi, poput rekreacijskih lokacija, putničkih čvorišta, plaža i turističkih destinacija, bili zatvoreni", objašnjava financijski direktor Graeme Pitkethly.
Tvrtka je najavila 500 milijuna eura potpore dobavljačima partnerima u distribuciji sladoleda.
Slabe rezultate u tom segmentu kompenzirala je snažna prodaja sredstava za čišćenje u SAD-u i Europi, gdje su potrošači gomilali zalihe deterdženata, izbjeljivača Domestos, sredstva za čišćenje Cif i higijenskih potrepština.
"Prilagođavamo se novim obrascima potražnje i pripremamo za trajne promjene u ponašanju potrošača u svakoj zemlji i paralelno se polako izvlačimo iz krize i oporavljamo", ističe u priopćenju izvršni direktor Alan Jope.
Unileverovi su prihodi u prvom tromjesečju bili gotovo nepromijenjeni u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje i iznosili su 12,40 milijardi eura.
Tvrtka je povukla zacrtani cilj o povećanju prodaje u ovoj godini za tri do četiri posto.
Ustvrdili su da ne mogu "pouzdano procijeniti utjecaj" virusa, iako će ipak isplatiti privremenu dividendu.