ILOK/ZAGREB

Sveti Martin na Muri nova je nacionalna EDEN destinacija

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Sveti Martin na Muri je nacionalna Europska destinacija izvrsnosti (EDEN) za 2019. godinu, kojemu je ove godine tema wellness i zdravstveni turizam, a to mu je priznanje u utorak uručeno na prigodnoj svečanosti u Iloku. 

Uz pobjedničku destinaciju, na svečanosti u dvorcu Odescalchi predstavila su se još četiri finalista, poznate destinacije zdravstvenog i wellness turizma - Stubičke toplice, Daruvar, Tuheljske toplice i Krapinske toplice, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Proglašenje ovogodišnjeg nacionalnog pobjednika održano je u Iloku, gradu koji je s Vukovarom i Vučedolom nacionalni EDEN pobjednik za 2016./2017. na temu kulturnog turizma.

Sveti Martin na Muri prepoznatljivo je wellness odredište kontinentalnog turizma, a voditelj Turističkog ureda Međimurske županije Rudi Grula ističe i kako je riječ o lokalnoj zajednici visoko osviještenoj o održivom turizmu. 

"Sinergijom svih dionika postiže se konkurentska prednost koju Sveti Martin na Muri ističe ispred sličnih destinacija. Terme Sveti Martin nositelji su novih trendova u wellnessu i well-beingu kroz inovativnu ponudu povezanu s antropozovskim principima Rudolfa Steinera, biodinamičkom poljoprivredom te širokom paletom aktivnog odmora", naglasio je Grula, napominjući kako je Međimurju treća EDEN nagrada. 

HTZ je u lipnju objavio javni natječaj te je do 9. kolovoza primao prijave za sudjelovanje u izboru za nacionalnu destinaciju EDEN, čija je ovogodišnja tema zdravstveni i wellness turizam. 

Kako ističu iz HTZ-a, zdravstveni turizam bilježi najbrži rast u turističkoj industriji s godišnjom stopom od 15 do 20 posto i snažno utječe na kreiranje cjelogodišnjeg turizma. U Hrvatsku sedam posto turista dolazi motivirano zdravstvenim razlozima, dok njih osam posto dolazi zbog wellness ponude, a također je poznato da su takvi gosti dobri potrošači koji u prosjeku za vrijeme svog boravka u destinaciji izdvajaju 20 do 30 posto više novca od 'klasičnih' turista, naglašavaju iz HTZ-a, izražavajući zadovoljstvo što je tema ovogodišnje EDEN nagrade upravo wellness i well-being te su hrvatske wellness destinacije kroz taj projekt prepoznale priliku za dodatnom promocijom na europskom emitivnom tržištu. 

Naime, pobjednička destinacija, nositeljica titule EDEN, promovirat će se na službenim stranicama Europske komisije i HTZ-a. 

Pobjednik i finalisti predstavit će se na europskoj razini te pridružiti europskoj mreži destinacija koje promoviraju održivi turizam, naglasila je na današnjoj svečanosti direktorica Sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda u HTZ-u Slavija Jačan Obratov. 

U sklopu svečanosti održan je i panel "Wellness i well-being turizma - pratimo li trendove?" na kojem je istaknuto kako se u wellness industriji upravo traže autentični i inovativni proizvodi. Hrvatska ima potencijala i resursa za razvoj zdravstvenog i wellness turizma, što su pokazali ovogodišnji finalisti Europske destinacije izvrsnosti. Upravo taj segment turističke ponude može biti temelj razvoja netradicionalnih turističkih destinacija poput onih koji se promoviraju kroz EDEN projekt, naglašeno je u raspravi. 

HTZ u EDEN projektu sudjeluje od početka, od 2006. godine, a cilj cijelog tog projekta je stvaranje europske mreže najboljih destinacija održivog turizma, promocija netradicionalnih i turistički manje razvijenih destinacija, podizanje svijesti o raznolikosti europske turističke ponude te poticanje razvoja po principima održivog turizma.

HTZ sa sustavom turističkih zajednica i u suradnji s Ministarstvom turizma provodi EDEN izbor u skladu sa zadanim temama, koje su do sada dale devet nacionalnih EDEN pobjednika i 36 finalista, podsjećaju iz HTZ-a.

 


Podijeli: Facebook Twiter