(Hina/EPA)
Irski avioprijevoznik Ryanair snizio je u srijedu ciljani broj putnika u ovoj godini, pridruživši se nizu europskih prijevoznika koji su najavili dodatno smanjenje kapaciteta zbog opetovanog rasta broja zaraženih Covidom-19 i ograničenja putovanja.
„Zima 2020. bit će za otpis“, predvidio je izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary u razgovoru za Reuters.
Ryanair sada očekuje da će u fiskalnoj godini do kraja ožujka 2021. prevesti 50 milijuna putnika, dvije trećine manje nego prošle fiskalne godine. U svibnju snizili smo ciljanu brojku na 80 milijuna, u srpnju na 60 milijuna, a mogla bi pasti još i niže, dodaje O'Leary.
Najveći europski niskobudžetni prijevoznik sprema se prema njegovim najavama zatvoriti nekoliko baza a u nekima će smanjiti kapacitete.
Oporavak od posljedica pandemije koronavirusa i mjera njezina suzbijanja neravnomjeran je i teži no što se očekivalo, zbog ograničenja putovanja i karantene u zemljama diljem Europe, tvrde zrakoplovne tvrtke.
Ryanairov konkurent easyJet već je ukinuo 4.500 radnih mjesta i zatvorio tri baze u Velikoj Britaniji, a u utorak je dodatno smanjio raspored letenja u tekućem tromjesečju.
Mađarski Wizz Air svojedobno je najavio agresivne poteze radi povećanja tržišnog udjela i novu bazu u zračnoj luci London Gatwick, da bi prošlog tjedna smanjio obujam poslovanja u tekućem kvartalu na 60 posto kapaciteta, s prethodno očekivanih 80 posto.
Ukupno su rasporedi putovanja na bliže destinacije u rujnu smanjeni na 43 posto europskih kapaciteta, s kolovoških 47,6 posto, rekla je analitičarka Barclaysa Rishika Savjani, a to je samo dio priče.
„Mislimo da se potražnja kreće ispod tih razina i zato očekujemo slabiju iskorištenost kapaciteta u putničkom prijevozu i niže cijene u tom tromjesečju“, rekla je Savjani.
„Cijene će se žestoko spuštati“ u sljedećim mjesecima, rekao je šef Ryanaira, koji je među prvima upozorio na izgledni cjenovni rat prijevoznika, potaknut epidemijom. Praksa je krenula u Kini, čije se tržište oporavlja i neki prijevoznici sada nude povoljne pakete usluga.
U takvim bi uvjetima tradicionalni prijevoznici, poput Air France-KLM-a i Lufthanse, mogli biti prisiljeni zatražiti dodatnu pomoć države, povrh već odobrenih milijardi eura, upozoravaju analitičari. Air France mora se snažno oporaviti kako bi izbjegao nacionalizaciju, dodaje Reuters.