(Hina/EPA)
Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks za srpanj pokazuje da se potražnja za radom oporavlja, ali je i dalje 18 posto niža nego u srpnju prošle godine, pokazuju podaci Ekonomskog instituta, Zagreb (EIZ).
Kako se navodi u objavi na internetskoj stranici EIZ-a, OVI indeks za srpanj pokazuje da se potražnja za radom nastavlja postepeno oporavljati od prekida ekonomskih aktivnosti uslijed pandemije koronavirusa.
No, u odnosu na srpanj 2019. u srpnju ove godine potražnja za radom bila je manja za 18 posto.
"Iako se radi o padu, pad u srpnju razmjerno je nizak ako se usporedi s padom u lipnju, svibnju i posebice travnju", ističe se u objavi EIZ-a.
Naime, OVI indeks je u lipnju pao za 26 posto na godišnjoj razini, u svibnju za 57,4 posto, a travnju za 74,7 posto.
Tako u srpnju po prvi put od početka pandemije raste potražnja za radom kuhara, što je jedno od tradicionalno najtraženijih zanimanja, i to za 21,5 posto u odnosu na lanjski srpanj, zamjećuju analitičari EIZ-a.
Potražnja pak za ostala dva najtraženija zanimanja, prodavača i konobara, u srpnju je u odnosu na isti mjesec prošle godine pala za 34,4 i 18,8 posto.
Također, prvi put od početka pandemije koronavirusa bilježi se i porast potražnje za zanimanjima koja nisu povezana sa sanacijom pandemije i potresa koji je 22. ožujka pogodio Zagreb i okolicu. Preciznije, u srpnju ove u odnosu na sedmi mjesec prošle godine rasla je potražnja i za informatičarima, elektrotehničarima, kozmetičarima i teleoperaterima, zaključuje se u objavi EIZ-a.
OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).