(Hina/EPA)
Njemačke kompanije smanjile su u pandemijskoj 2020. godini potrošnju na istraživanje i razvoj, pokazalo je četvrtak izvješće instituta Ifo.
U 2020. godini udio potrošnje na istraživanja i razvoj u prihodima kompanija smanjio se u svim sektorima, na 3,2 posto, što je za 0,3 postotna boda manje od prosjeka u razdoblju od 2016. do 2019., priopćio je Ifo.
Pad je posebno izražen u automobilskoj industriji, gdje je potonuo sa 6,9 na 4,8 posto. Sektor inače puno troši na istraživanja, a trenutno se pokušava prilagoditi umreženoj, električnoj budućnosti.
Manja ulaganja u istraživanje signalizira čak i podatak za farmaceutsku industriju, kroz pad udjela potrošnje u prihodima za 0,2 postotna boda, na sedam posto.
U sektoru strojarstva i elektroindustrije, ključnom izvozniku, udio ulaganja u prihodima bio je gotovo nepromijenjen, smanjivši se za samo 0,1 postotni bod, na 4,1 posto.
Tekstilna industrija bilježila je pak snažan rast, s 2,1 na 4,8 posto.
Smanjena ulaganja očitovala su se i u manjem udjelu zaposlenih na istraživanjima u razvoju u ukupnom broju radnika, sa 4,9 na 4,2 posto.
Govoreći o ukupnom rezultatu, voditelj istraživanja Klaus Wohlrabe napomenuo je da je „pad pogoršala činjenica da su mnogi sektori istodobno bilježili i pad prihoda".
„Mnoge su tvrtke ipak nastavile ulagati u istraživanja i razvoj čak i u krizi“, naglasio je Wohlrabe.