(Hina/EPA)
Velike kineske tehnološke kompanije pojačavaju zapošljavanje pravnih i regulatornih stručnjaka te izdvajaju sredstva za potencijalne novčane kazne, zbog provođenja neviđenih istraga kršenja pravila tržišnog natjecanja i privatnosti podataka, tvrde upućeni izvori.
Peking pooštrava nadzor nad svojim tehnološkim kompanijama. U prosincu su regulatori pokrenuli istragu internetskog trgovca Alibabe, nakon što je zaustavljena 47 milijardi dolara vrijedna inicijalna javna ponuda njegove podružnice Ant.
Regulatorna kontrola dolazi nakon što je u nizu važnih poslova u sektoru porasla zabrinutost za zaštitu konkurencije i podatke potrošača.
Državna uprava za regulaciju tržišta (SAMR) novčano je kaznila sudionike nekih već zaključenih dogovora. Vlasti također traže stroža pravila o prikupljanju i zaštiti podataka o kupcima.
Kompanije, uključujući Alibabu, Tencent, Meituan, Baidu i ByteDance, traže desetke pravnih i regulatornih stručnjaka, navode izvori upoznati s natječajima i oglasima za posao. U nekima se posebno traže stručnjaci za propise vezane uz zaštitu osobnih podataka.
Alibaba trenutno traži 69 pravnih i regulatornih stručnjaka, od kojih nekoliko za pitanja konkurencije, poštivanja propisa i privatnosti podataka.
Glasnogovornica Alibabe rekla je da tvrtka redovito zapošljava ljude kako bi podržala poslovni razvoj. Odbacila je sugestije da su zapošljavanja odgovor na regulatorne zahtjeve.
Tencent i Meituan zadnja dva-tri mjeseca traže desetke pravnika, pokazali su oglasi za posao na internetskim stranicama tvrtki.
Opisujući posao stručnjaka za javne politike objavljen prošlog mjeseca, na stranici Meituana stoji da će osoba biti "odgovorna za proučavanje novog razvoja i regulacijskog trenda internetskog prostora te će pomoći u donošenju strategija".
Kao znak da regulatori pojačavaju kontrolu kako bi zauzdali tehnološke kompanije, početkom tjedna su kaznili internetski maloprodajni trgovački lanac Vipshop s novčanom kaznom od gotovo 500.000 dolara zbog kršenja pravila o tržišnom natjecanju.
Ta je tvrtka po navodima SAMR-a od kolovoza do prosinca prošle godine razvila sustav za pribavljanje podataka o brendovima i konkurenciji, što joj je osiguralo konkurentsku prednost.