(Hina/EPA)
Južna Koreja namjerava smanjiti emisiju ugljičnih plinova u željezničkom prometu za nekih 30 posto zamjenom svih dizel lokomotiva novim vlakovima do 2029., rekao je u ponedjeljak predsjednik Moon Jae-in.
Moon je sudjelovao u pokusnoj vožnji superbrzog električnog vlaka KTX-Euma, ističući time plan Južne Koreje, koja spada među zemlje najviše ovisne o fosilnim gorivima, da postpandemijsko gospodarstvo izgradi na „zelenijim“ temeljima.
Eum na korejskom znači veza.
„Zamijenit ćemo sve dizelske putničke vlakove KTX-Eumom do 2029. godine i uspostaviti ekološki prihvatljiv željeznički prijevoz po cijeloj zemlji", rekao je južnokorejski predsjednik.
"Time ćemo smanjiti emisiju stakleničkih plinova za 70.000 tona, što je ekvivalent sadnji 10 milijuna borova, i napraviti korak na putu prema stvaranju ugljično neutralnog društva“, dodao je Moon.
Ugljen čini 40 posto energetske mješavine u Južnoj Koreji, a obnovljiva energija manje od šest posto.
Moon je objavio da će Južna Koreja biti ugljično neutralna do 2050. godine.
Vlak KTX-Eum proizveo je Hyundai Rotem a ispušta 30 posto manje štetnih plinova nego dizelski vlakovi, koji su u 2019. emitirali 235.000 tona emisija stakleničkih plinova, prema državnom željezničkom poduzeću Korail Railroad Corp.
Električni vlak može razviti brzinu do 260 km na sat, što je nešto sporije od 300 km/h redovitog KTX-a.
Moon promovira "Green New Deal", šestogodišnji plan usmjeren na stvaranje radnih mjesta i smanjeno oslanjanje na fosilna goriva četvrtog gospodarstva Azije.
Inicijativa se fokusira na ulaganje u ekološki prihvatljiviju energiju i transport, uključujući solarnu energiju, električne i automobile na vodik, te gradnju digitalne infrastrukture.
Direktor državne željeznice Son Byung-seok rekao je Moonu da kompanija namjerava proširiti usluge superbrzog prijevoza s 29 posto na nešto više od polovine ruta do 2024., u sklopu vladinog plana ulaganja 7000 milijardi wona (64,7 milijardi dolara) u željezničke mreže.