(Hina/EPA)
Vodeći europski turoperator TUI izvijestio je u utorak da je smanjio gubitak u prvom fiskalnom tromjesečju zahvaljujući poboljšanom trendu rezervacija za zimski program.
U razdoblju od listopada do prosinca grupa je poslovala s gubitkom pripisivim dioničarima od 128,7 milijuna eura, smanjivši ga za 7,6 posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije.
Prihodi su porasli 7,7 posto, na 3,85 milijardi eura.
Trendovi rezervacija za zimski program poboljšani su u prvom tromjesečju, što se očitovalo u 14-postotnom skoku dobiti prije poreza i kamata (EBIT) u odjelu Markets & Airlines kada se isključe učinci prizemljenja zrakoplova Boeinga 737 Max i drugih jednokratni čimbenici.
Uprava ističe da je uspjela sniziti raspon dodatnih troškova povezanih s prizemljenjem Boeinga 737 Max u fiskalnoj 2020. na 220 do 245 milijuna eura. Prvotno su procijenjeni na 220 do 270 milijuna eura.
Potvrdili su da bi im se temeljna dobit prije kamata i poreza u cijeloj fiskalnoj godini trebala kretati u rasponu od 850 milijuna do 1,05 milijardi eura, odražavajući troškove prizemljenja Boeinga 737 MAX. Donekle bi te troškove trebale ublažiti solidne rezervacije, Boeingova odšteta i drugi pozitivni faktori.
Prihodi bi u 2020. trebali porasli sedam do devet posto, nešto snažnije no što su u kompaniji do sada očekivali, predviđajući rast u rasponu od pet do osam posto.
TUi-jev gubitak u prvom tromjesečju pripisiv dioničarma iznosio je 128,7 milijuna eura, u usporedbi s 139,3 milijuna eura u istom razdoblju prethodne godine.
TUI je u rujnu prošle godine uspio preuzeti dio klijenata propalog Thomasa Cooka i povećati tržišni udio ali ima problema zbog prizemljenja Boeingovih zrakoplova 737 MAX budući da mora uzimati zrakoplove u najam.
Boeingovi 737 MAX-ovi povučeni su iz prometa u ožujku prošle godine nakon dvije teške nesreće u kojima je ukupno stradalo 346 ljudi.
Izvršni direktor TUI-ja Fritz Joussen naglasio je u telekonferenciji s novinarima da su u siječnju zabilježili najviše rezervacija u tom dijelu godine otkada su počeli objavljivati poslovne rezultate.
"Siječanj je ove godine bio jako, jako dobar", kazao je Foussen.
Dodao je i da strah od epidemije koronavirusa ne utječe na potražnju za organizacijom praznika - dijelom i zato što europski klijenti u ovo doba godine obično ne putuju u Aziju, priznao je.