(Hina/EPA)
Kina bi trebala usvojiti plan prema kojem bi električna vozila u idućih šest godina trebala dosegnuti četvrtinu tržišta, objavilo je u utorak ministarstvo industrije, pojačavajući angažman na razvoju sektora koji se u proteklim mjesecima suočio sa slabijom potražnjom.
Kina je najveće svjetsko tržište za vozila koja kao pogonsko sredstvo koriste nove izvore energije. U posljednje vrijeme sektor bilježi pad potražnje, pa je tako u rujnu prodaja novih vozila potonula 34 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, prema podacima Kineske udruge proizvođača automobila (CAAM).
Time se pridružio trendovima u cijelom automobilskom sektoru, koji su se očitovali u prošlogodišnjem padu prodaje svih modela automobila, prvi puta od 1990-tih godina, zbog usporavanja gospodarstva, trgovinskih tenzija sa SAD-om i suzbijanja dvojbenih praksi kreditiranja.
Prema podacima CAAM-a, prodaja putničkih vozila u Kini pada već 15 mjeseci. U prethodnim godinama ta se zemlja prometnula u najveće automobilsko tržište u svijetu, zbog rasta primanja i vladinih poticaja za kupnju vozila.
Početkom ove godine vlada je ukinula subvencije za proizvođače automobila a ministarstvo industrije u utorak je objavilo nacrt razvojnog plana za sektor "vozila s pogonom na nove izvore energije", uključujući hibridna i električna vozila.
Prema tom bi nacrtu Kina trebala poduzeti mjere kako bi do 2025. godine hibridna i električna vozila činila četvrtinu ukupnog broja prodanih automobila. Time bi se omogućilo ostvarenje zacrtanih ciljeva u borbi protiv zagađenja i smanjila ovisnost o nafti iz uvoza.
Prema ciljevima iz 2017. godine električna bi vozila do 2020. trebala činiti petinu prodaje. Ministarstvo nije objavilo podatke koji bi pokazali napredak u ostvarivanju tog cilja.
Nacrt novog plana uključuje i daljnji razvoj tehnologije za proizvodnju baterija za električna vozila i poboljšanje infrastrukture za visokoautomatizirana i vozila na vodik. Vlada također namjerava propisati minimalni udio vozila s pogonom na nove izvore energije u asortimanu proizvođača u Kini.
Nacrt prijedloga uključuje i smjernice za razvoj novog sektora u razdoblju od 2021. do 2035. godine. Dokument je otvoren za javnu raspravu koja će biti zaključena 9. prosinca.