(Hina/EPA)
Danski pivar Carlsberg izvijestio je u četvrtak o padu prihoda u prvom tromjesečju koji prati smanjeni obujam prodaje, ponajprije u Aziji, pod utjecajem pandemije koronavirusa.
Prihodi su smanjeni 6,8 posto, na 12,9 milijardi danskih kruna (1,88 milijardi dolara).
Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine, pali su 7,4 posto.
U zapadnoj Europi kompanija je bilježila negativni organski rast od 6,9 posto. Još je viša bila negativna stopa u Aziji, gdje je iznosila 12,4 posto.
Pozitivan organski rast, od skromnih 2,2 posto, Carlsberg je zabilježio u istočnoj Europi.
Obujam prodaje smanjen je u prva tri ovogodišnja mjeseca 7,6 posto.
Najviši organski pad obujma prodaje zabilježen je u Aziji, za 15,5 posto. U zapadnoj Europi pao je šest posto.
Povećanje obujma prodaje zabilježeno je samo u istočnoj Europi, za 3,3 posto.
"Naše je poslovanje pogođeno na svim tržištima, u manjoj ili većoj mjeri", naglašava u priopćenju izvršni direktor Cees ’t Hart.
Situacija se po njihovoj procjeni ne bi trebala bitno promijeniti ni u drugom tromjesečju.
"Iako vidimo prve naznake oporavka na našem najvećem tržištu, u Kini, i prve znakove opreznog ukidanja ograničenja na nekim zapadnoeuropskim tržištima, ostala su i dalje blokirana", pojašnjava Hart.
"I dalje će na snazi biti zahtjev o držanju distance i utjecati na ponašanje potrošača. Zato će obujam prodaje ponovo pasti u drugom tromjesečju", dodaje.
Kompanija je zbog neizvjesnosti koju stvara pandemija Covida 19 potvrdila da neće objaviti procjene za cijelu 2020. godinu.
Situacija se "neće mijenjati, uz visok stupanj oscilacija i neizvjesnosti na većini tržišta pa, sukladno tome, smjernice za 2020. neće biti objavljene", poručili su.