krajnja opcija

Mnogi nisu ni svjesni kamo im odlazi novac: Evo što morate znati o stečaju potrošača

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Unsplash)

Ilustracija (Unsplash)


Od 2016. na snazi je Zakon o stečaju potrošača koji prezaduženim građanima može omogućiti novi početak i otplatu duga. 2019. uveden je i jednostavni postupak stečaja potrošača. Njihova svrha je pomoći građanima da izađu iz dugotrajnih blokada, odnosno započnu život bez duga. Koje su prednosti, a koji nedostaci stečaja te zašto mnogi nerado prihvaćaju vlastiti bankrot? HRT je pronašao odgovore.

Većina dužnika nije se namjerno našla u položaju dužnika. Najčešće je to zbog gubitka posla, bolesti ili smrti bračnog partnera. Mnogi nisu ni svjesni kamo im odlazi novac. Ako dođete u fazu prezaduženosti, bolje je nazvati vjerovnika i pokušati se dogovoriti. Stečaj potrošača krajnja je opcija - poručuju poznavatelji zakona. No mnogi građani ni ne znaju da mogu proglasiti stečaj.

Postupak jednostavnog stečaja potrošača pokreće Fina za sve one s manjim dugovima koji su u blokadi dulje od tri godine. Ako u tom razdoblju ne možete podmiriti novčane obveze u iznosu nižem od dvije tisuće 654 eura, Fina će vas obavijestiti i zatražiti od vas suglasnost za pokretanje postupka.

Prije nego što pokrene postupak jednostavnog stečaja potrošača, Fina je dužna tražiti očitovanje dužnika, a oni bi trebali u roku od 15 dana odgovoriti na taj prijedlog. Ako ne odgovore, smatra se da se slažu s pokretanjem postupka. Fina je poslala više od 190 tisuća poziva potrošačima na očitovanje. Dobila je 52 tisuće očitovanja, od toga se više od 39 potrošača nije složilo s pokretanjem jednostavnog stečajnog postupka.

Čak 60 posto građana od njih 46 tisuća za koje je jednostavni postupak stečaja potrošača završen ponovno ima blokirane račune.

- Interes građana za institut stečaja potrošača još uvijek nije velik, što zbog neinformiranosti, što zbog nezainteresiranosti. Građani se i dalje brinu da će se zapravo njihova imovina, odnosno nekretnina unovčiti u tom postupku, rekla je Ivana Kopjar, viša specijalistica za pravnu podršku u Fini, za HTV-ovu emisiju Potrošački kod.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter