(Hina/EPA)
Europski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja zabrinut je potencijalno velikim zajedničkim udjelom Fiata Chrsylera i PSA-a na tržištu malih kombija te će možda tražiti ustupke kako bi odobrio njihovo spajanje teško 50 milijardi dolara, kažu dobro upućeni izvori.
Automobilske tvrtke, koje žele stvoriti četvrtog najvećeg proizvođača automobila u svijetu, prošlog su tjedna upoznate s onim što brine Europsku komisiju.
Ako Fiat i PSA ne uspiju otkloniti sumnje Komisije u iduća dva dana te odbiju li ponuditi ustupke do srijede, do kada im je za to postavljen rok, sporazum će se suočiti s četveromjesečnom istragom.
Europski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja, koji je rok za svoj preliminarni pregled postavio za 17. lipnja, odbio je komentirati takve navode. Iz Fiata nisu bili dostupni za komentar, dok iz PSA nisu željeli odmah komentirati.
Izdvajanje poslovanja koja se preklapaju, što je obično zahtjev regulatora kako bi se zajamčila veća konkurencija na tržištu, moglo bi se pokazati nezgodnim za proizvođače automobila zbog tehničkih razloga.
Fiat i PSA žele se udružiti kako bi lakše anulirali slabiju potražnju i podnijeli troškove proizvodnje čišćih vozila u skladu sa strožim propisima o štetnim emisijama.
Njihovim spajanjem objedinili bi se brendovi talijanskog proizvođača poput Fiata, Jeepa, Dodgea, Rama, Maseratija i brendovi francuskog PSA-a, Peugeota, Opela i DS-a.