Ilustracija (Pexels)
Facebook, društvena platforma X, YouTube i druge tehnološke tvrtke pristale su činiti više radi suzbijanja govora mržnje na internetu prema ažuriranom kodeksu ponašanja koji će biti dio europskih tehnoloških pravila, objavila je u ponedjeljak Europska komisija.
Druge potpisnice dobrovoljnog kodeksa sastavljenog u svibnju 2016. su Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Microsoftove usluge, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok i Twitch.
"U Europi nema mjesta za nezakonitu mržnju, na internetu ili izvan njega. Pozdravljam predanost dionika pojačanom kodeksu ponašanja prema Aktu o digitalnim uslugama (DSA), rekla je u priopćenju izvršna potpredsjednica Komisije za tehnološku suverenost, sigurnost i demokraciju Henna Virkkunen.
Prema DSA-u, tehnološke tvrtke moraju činiti više kako bi se suprotstavile nezakonitom i štetnom sadržaju na njihovim platformama.
Budu li se tvrtke pridržavale kodeksa, to bi moglo olakšati primjenu samog Akta, rekli su europski dužnosnici.
Prema revidiranom tekstu, tvrtke su obećale da će dopustiti neprofitnim organizacijama ili javnim tijelima stručnima za nezakonit govor mržnje da nagledaju kako kompanije reagiraju na zabilježene incidente i da procjene jesu li unutar 24 sata reagirale na najmanje dvije trećine takvih slučajeva.
Tvrtke će također poduzeti mjere poput korištenja alata za automatsko otkrivanje radi smanjenja govora mržnje na svojim platformama i pružanja informacija o ulozi sustava za predlaganje te dosega nezakonitog sadržaja prije njegovog uklanjanja.
Pružat će podatke na razini svake države podijeljene prema unutarnjoj klasifikaciji govora mržnje poput rase, etniciteta, religije, rodnog identiteta ili seksualne orijentacije.