(Snimio Dejan Štifanić)
U stravičnoj nesreći koja se dogodila jučer kod Vodnjana, vlak koji vozi na relaciji Pula-Lupoglav naglo se zabio u Renault Clio koji je baš u tom trenutku prelazio pružni put. Vozač osobnog automobila, 31- godišnji Esmir Keserović, na licu mjesta podlegao je teškim ozljedama. Nakon sudara, vlak je gurao automobil još 200 do 300 metara. U trenutku nesreće, u vlaku je bilo nekoliko putnika, no nitko od njih nije zadobio ozljede u nesreći.
Danas smo ponovo posjetili mjesto nesreće i uvjerili se da je, protivno prijašnjim informacijama, pružni prijelaz s jedne strane označen Andrijinim križem, a s druge znakom "stop". Pomične rampe, koja bi mladiću vjerojatno spasila život, nema.
Razgovarali smo i s ljudima koji žive u blizini gdje se dogodila nesreća. Svi su nam dali podudarajuće informacije – mladić je ovdje prolazio gotovo svakodnevno. Neki kažu da je odlazio na njivu, gdje je nešto gradio, drugi da na posjedu ponad pruge ima zemljište sa pčelinjakom.
"To što se dogodilo je strašno. Često sam ga viđala kako ovuda prolazi. Ja živim tu blizu i tad sam bila u kući. Čula sam kako vlak trubi, a zatim se čuo snažni prasak. Dok sam izašla van, vlak je već odnio auto daleko odavde", kazala nam je jedna susjeda. Kako neslužbeno saznajemo, strojovođa je stariji gospodin pred penzijom, a zbog nesreće je doživio snažan šok. Dužnost je svakog strojovođe da na prelazima za pješake ili automobile zvučnim signalom upozore svoj dolazak, što je strojovođa i učinio. O tome je li vlak i usporio, što mu je također dužnost kod približavanja takvim prelascima, bit će utvrđeno uskoro.
Pružni prijelaz gdje se dogodila nesreća poprilično je pregledan, stoga ostaje pitanje kako je uopće došlo do nesreće. Glasna glazba u autu, manji oprez zbog svakodnevnog prelaska pruge, potencijalni kvar i zaustavljanje automobila baš kada je prelazio tračnice – razloga može biti nekoliko, ali život mladog Keserovića zauvijek je izgubljen.
Pitanje koje i dalje ne pruža adekvatan odgovor je – zašto u tom djelu nema pomične rampe, koja bi se jednostavno spuštala prije dolaska vlaka? Saznali smo da su takvi, improvizirani pružni prelazi za pješake ili automobile veoma brojni i prisutni otprilike svakih 500-tinjak metara pruge. S obzirom na današnje stanje hrvatskih željeznica, ne čudi da se na svakom ne nalazi i rampa koja bi spriječila tragediju ove vrste.