Svjedoci događaja čuli su sirenu vlaka, ubrzo nakon toga jaki udarac, a zatim i struganje po pruzi. Kako doznajemo od mještana Stancije Grgur, stradali čovjek je 51-godišnji stanovnik obližnjeg sela na Roveriji koji je često prelazio tim prijelazom zbog posla. Što mu se dogodilo? Je li bio presudan trenutak nepažnje ili tehnički kvar vozila, odgovor bi trebala dati istraga
(Snimio Dejan Štifanić)
Obavljenim očevidom utvrđeno je da se danas oko 10.25 sati, na pružnom prijelazu kod Stancije Grgur, između željezničkog kolodvora Čabrunići i željezničkog kolodvora Vodnjan, dogodila prometna nesreća u kojoj je smrtno stradao 52-godišnji muškarac, izvijestila je istarska policija.
Nesreća se dogodila kada je 52-godišnjak upravljao automobilom Renault, pulske registarske oznake, kolnikom nerazvrstane ceste te dolaskom do pružnog prijelaza na kojem nema uređaja za zatvaranje prometa ni uređaja kojima se najavljuje približavanje vlaka, nije zaustavio vozilo pored prometnih znakova obaveznog zaustavljanja i Andrijinog križa, već je nastavio vožnju preko željezničke pruge, bez da se uvjerio da to može sigurno učiniti. U tom je trenutku naišao putnički vlak, kojim je na relaciji Maribor – Pula upravljao 51-godišnji slovenski državljanin te je vlak udario u bočnu stranu automobila.
Na mjestu događaja smrtno je stradao vozač automobila te će se njegovo tijelo prevesti na Odjel patologije pulske bolnice radi obavljanja obdukcije. Strojovođa i sedam putnika koji su se nalazili u vlaku nisu ozlijeđeni. Policija će o događaju podnijeti izvješće nadležnom državnom odvjetništvu.
Kako doznajemo, putnički Zeleni vlak vozilo je odnio 300 metara dalje po pruzi. Svjedoci događaja čuli su sirenu vlaka, ubrzo nakon toga jaki udarac, a zatim i struganje po pruzi. Kako doznajemo od mještana Stancije, stradali čovjek je 52-godišnji stanovnik obližnjeg sela na Roveriji koji je često prelazio tim prijelazom zbog posla. Što mu se dogodilo? Je li bio presudan trenutak nepažnje ili tehnički kvar vozila, odgovor bi trebala dati istraga.
Nesreća se dogodila na još jednom pružnom prijelazu u Istri bez brklje, koji predstavlja realnu opasnost za sve sudionike u prometu. Uokolo je nasip i raslinje zbog kojih se s jedne strane prilaza ne pruža dovoljna preglednost vozačima automobila na prugu.
Jani Kumlanc Srhoj u obližnjem selu ima kuću i upozorava na opasnost.
- Na tom prijelazu treba rampa. U redu, to košta, ali koliko košta ljudski život? Pružni prijelaz bez rampe je opasan. Ovo je jedan od opasnijih prijelaza u Istri. Ne treba biti jako pametan da se to shvati. Zar treba poginuti čovjek da bi se postavila rampa, pita se Kumlanc.
Kaže da ljeti svaka dva i pol sata prugom prolazi vlak. S jedne je strane pruge preglednost s ceste loša, pogotovo noću kada nema svjetla. "Do sada su stradavale domaće i divlje životinje, ali evo dogodila se i ljudska tragedija. Znam čovjeka koji je poginuo. Tu je iz obližnjeg sela, bio je ozbiljan čovjek, često je tuda prolazio i ne znam što mu se moglo dogoditi u tom trenutku, ističe Kumlanc.
Priča nam da je davnih godina na pružnom prijelazu bila rampa i kućica u kojoj je živio željezničar s obitelji. Rampa je davno ukinuta kada se smanjio broj stanovnika u Stanciji Grgur, a HŽ je postojeću kućica prodao jednoj njemačkoj državljanki. Ali sada se ljudi vraćaju na selo. Izgrađeno je 12 kuća za odmor. Turisti prelaze preko pruge, opušteno jer su na odmoru. I oni se izlažu opasnostima, kaže Kumlanc i zaključuje da je krajnje vrijeme da se postavi rampa.