Prijevara na internetu

U Pazinu kupnja putem interneta koštala papreno Brazilca

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (foto Pixabay)

Ilustracija (foto Pixabay)


Pazinska je policija zaprimila prijavu 28-godišnjeg brazilskog državljanina koji je prevaren za više stotina eura. Naime, muškarac je putem internetskog oglasnika pronašao oglas za prodaju računala te je putem aplikacije oglasnika poslao ponudu. Putem aplikacije je dobio odgovor da će mu na mobitel stići poruka za potvrdu i plaćanje narudžbe. Ubrzo je putem SMS poruke dobio poveznicu na stranicu koja je izgledala kao stranica internetskog oglasnika je te obavio plaćanje.

Nakon toga javila mu se putem poruke osoba koja se predstavila kao djelatnik tehničke podrške i rekla mu je kako je narudžba ''zamrznuta'' jer kartica nije prepoznata. Djelatnik je tražio od njega da ponovi plaćanja i to drugom karticom te da će mu prijašnja uplata biti vraćena. Budući da je navodni djelatnik bio uporan i inzistirao je na ponovnom plaćanju, brazilski državljanin shvatio je kako je prevaren te da je stranica na koju je dobio poveznicu za plaćanje lažna. Policijski službenici provode izvide i utvrđuju okolnosti događaja u cilju pronalaska počinitelja.

Policijska uprava istarska ponovno skreće pozornost građanima da budu oprezni prilikom online kupnje. Često se događa da poveznice koje građani dobiju za plaćanje kada kupuju neki proizvod vode na lažne stranice te stoga treba dobro pogledati internetsku adresu na koju poveznica vodi.

Što možete učiniti da bi vaša kupnja putem interneta bila sigurnija?

Koristite online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je moguće jer su veće šanse da ćete moći riješiti nastale probleme, potrudite se i istražite, odnosno provjerite recenzije drugih kupaca prije same kupnje, plaćajte samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja, plaćajte samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu – izbjegavajte besplatni ili otvoreni javni WiFi, plaćajte samo na sigurnom uređaju, odnosno ažurirajte redovno operativni sustav i sigurnosni softver, ako proizvod ne stigne, kontaktirajte prodavača, a ako ne prodavač ne odgovara, obratite se svojoj banci, čuvajte se oglasa i internetskih stranica koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode jer ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito!

Više savjeta o tome kako se zaštiti od različitih oblika internetskih prijevara, građani mogu pronaći pronađu na MUP TV YouTube kanalu ili na službenim stranicama MUP-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter