TRIJENALE HRVATSKOG KIPARSTVA

Veliku nagradu primio Vedran Perkov za "Džunglu"

Hina

Hina


Splitski umjetnik Vedran Perkov primio je za audiovizualnu instalaciju "Džungla"u četvrtak Veliku nagradu ovogodišnjeg, 13. trijenala hrvatskoga kiparstva, koja mu osigurava samostalnu izložbu na idućem izdanju te tradicionalne umjetničke manifestacije.

Rad "Džungla" je prostorni ambijent napravljen od tornjeva - nosača čije metalne konstrukcije na svome vrhu nose zvučnike s ljevkastim nastavkom poput megafona iz kojih dolazi kakofonija govora poznatih osoba, od diktatora do mirotvoraca, koji se emitiraju istodobno, svaki iz svojeg zvučnika.

"Premda rad Vedrana Perkova podnosi različite interpretacije, svakako valja istaknuti da je daleko od banalnog izjednačavanja povijesnih narativa i događaja, posrijedi je dovitljivo stvaranje fikcionalne pozicije namijenjene samom posjetitelju - pozicije koja utjelovljuje opasnost nemogućnosti razlikovanja dobra i zla, odnosno opasnost moralnog idiotizma u kojem se pojedinačni subjekt, zagušen informacijama i podložan manipulacijama danas vrlo lako može naći", obrazložio je žiri.

Kako je ocijenio, ta instalacija, medijski zaigrana, stilski humorna i tjeskobna u isti mah, izvedbeno precizna, porukom provokativna, oprimjeruje vrijednost ozbiljnog, medijskih osviještenog i maštovitog umjetničkog pristupa.

Dodijeljene su i tri jednakovrijedne nagrade, dvjema mlađim umjetnicama Valeriji Jakuš i Nini Kamenjarin, te već afirmiranom autoru Alemu Korkutu.

Valerija Jakuš nagrađena je za instalaciju "Prokrastinacija", svojevrsni labirint nastao kroz proces dekonstrukcije tridesetak starih jogi-madraca. "Posrijedi je instalacija dojmljive likovne pojavnosti i snažna simboličkog naboja, u kojoj sve razine značenjskih procesa surađuju te postižu sinergijski učinak", ocijenio je žiri.

Nina Kamenjarin dobila je nagradu za performans "Simbioza", u kojemu je svoje nago tijelo prekrila glinom i pretvorila u modeliranu skulpturu, a za koji žiri smatra da "aspekte kiparskog jezika uspješno tematizira u drugom mediju i koji u cjelini odlikuje izvedbeni perfekcionizam i značenjska eksplozivnost."

Alem Korkut je nagrađen za seriju skulptura "Tijelo" koja se temelji na ideji vizualnog 'smekšavanja' geometrijskih tijela, odnosno njihovih prostornih crteža. "Pronalazeći nova rješenja u granicama skulpturalnog medija taj umjetnički rad potvrđuje simbolički i performativni potencijal apstraktnog oblika", obrazloženo je.

U žiriju su bili Neven Bilić, Kažimir Hraste, Siniša Majkus, Ivana Mance, Lidija Roje Depolo, Ive Šime Banov i Vlasta Žanić.

Novost Trijenala - Nagrada Goranske kiparske radionice Lokve

Novouvedenu Nagradu Goranske kiparske radionice Lokve osvojili su Vladimir Novak, za varijantu svoje monumentalne instalacije koju je već realizirao u nekoliko prostornih situacija, "CGZ06_18 (Kompozicija Gliptoteka Zagreb)" i Miroslav Sabolić  za "Diskontinuitet", seriju skulptura u kojoj se umjetnik poigrava nizom oblikovnih i medijskih konvencija.

Nagrađeni umjetnici dobivaju sedmodnevni boravak u Lokvama, tijekom kojega je osigurano drvo, materijal za rad, pomoćni radnici i svi uvjeti za izradu skulpture.

Nagradu hrvatskog povjerenstva Međunarodnog udruženja likovnih kritičara UNESCO-a, AICA, dobila je Tanja Vujasinović koja se na Trijenalu predstavila s dva rada - "Scena"  i "Skladištenje".

Žiri AICA u njezinom je radu, rečeno je, prepoznao umjetničku metodu koja tradicionalnu kiparsku formu vrlo uspješno spaja sa suvremenim umjetničkim postupcima, indicirajući tako mnoge problemske i značenjske slojeve, kao i "autentičnost autoričine geste, rad izveden minimalističkim sredstvima kojima je ostvarena višeznačna transformacija".

Neven Bilić, član Ocjenjivačkog suda, rekao je kako je ove godine prijavljen velik broj autora u odnosu na protekle trijenale, ponuda je bila vrlo raznolika, izložba je kvalitetna, a posebnost ovogodišnjeg izdanja je da zahvaća jako širok spektar medijskih i produkcijskih načela koji se tiču intervencije u prostoru. "Prostor skulpture koji izlazi iz područja samog materijalnog te ulazi u video, audio, boju ili miris dosta velik", dodao je.

Bilić je objasnio kako su se unutar Trijenala prikazali razni obrasci praksi koji zadiru u područje prostora, jer sve što se tiče prostora spada u sferu same skulpture, odnosno načina promišljanja skulpture.

Nakon dodjele nagrada, u suradnji s međunarodnom mrežom sculpture network, održao se razgovor s nagrađenim autorima koji je vodila umjetnica Marina Bauer.

Trijenale hrvatskoga kiparstva tradicionalno donosi relevantan presjek kroz trogodišnju umjetničku produkciju na području suvremenog kiparstva.

Na ovogodišnjoj izložbi, otvorenoj do 11. studenog, predstavljen je 131 rad 107 autora, odabran između njih 206. Uz 95 odabranih autora svoja je djelo izlagalo i 12 pozvanih autora. (Hina)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter