planovi

Usvojena Strategija zelene urbane obnove Grada Labina

| Autor: Branko Biočić
Vizualizacija budućeg Centra za pčelarstvo i apiterapiju u sadašnjoj napuštenoj i derutnoj zgradi bivše škole Ripenda (Foto Grad Labin)

Vizualizacija budućeg Centra za pčelarstvo i apiterapiju u sadašnjoj napuštenoj i derutnoj zgradi bivše škole Ripenda (Foto Grad Labin)


Na prošloj sjednici Gradskog vijeća Grada Labina jednoglasno je usvojena Strategija zelene urbane obnove Grada Labina za razdoblje od 2024. do 2028. godine.

Izrada Strategije zelene urbane obnove Grada Labina financirana je u cjelokupnom iznosu iz Europske unije – NextGenerationEU, odnosno Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026., a ukupna vrijednost projekta iznosi 32.998,21 eura.

Centar za pčelarstvo

Riječ je o projektu koji obuhvaća rekonstrukciju i prenamjenu nekadašnje osnovne škole u naselju Ripenda u edukativni Centar za pčelarstvo te razvoj zelene infrastrukture u vidu formiranja Velike urbane mreže Vinež te zasebnih urbanih točaka - Dječje igralište Ripenda, Parkiralište pored groblja te Širi okoliš edukativnog Centra za pčelarstvo.

- Strategija zelene urbane obnove predstavlja stratešku podlogu od značaja za jedinice lokalne samouprave, koja se odnosi na ostvarenje ciljeva razvoja zelene infrastrukture, integraciju NBS rješenja, unapređenje kružnog gospodarenja prostorom i zgradama, ostvarenje ciljeva energetske učinkovitosti, prilagodbe klimatskim promjenama i jačanje otpornosti na rizike.

Predmetni dokument obuhvaća opsežnu analizu zelenih i drugih otvorenih prostora na području Grada Labina, odnosno elemenata zelene infrastrukture, ali i analizu objekata, kao potencijalnih elemenata za primjenu načela kružnog gospodarenja prostorom i zgradama, istaknuo je Ivica Cvrljen, predstavnik izrađivača projekta.

Takva analiza, dodao je, predstavlja temelj za donošenje strateških odluka usmjerenih k njihovom sustavnom unaprjeđenju, zaštiti te daljnjem upravljanju. Strategija definira srednjoročnu viziju razvoja jedinice lokalne samouprave, koja služi kao jasan vodič za odabir ciljeva i postupaka djelovanja te se u pravilu donosi za razdoblje od 5 do 10 godina te doprinosi razvoju prostora i zajednice u skladu s okruženjem i društvenim potrebama.

- Razvoj ostvaren na takav način doprinosi štedljivoj upotrebi resursa, što omogućava dugoročnu održivost, uporabu obnovljivih izvora energije, što rezultira smanjenjem zagađenja, potrošnje prirodnih resursa, poticanje održivih oblika prijevoza, održivih oblika gradnje, što dovodi do održavanja ekosustava te osiguranja javnog prostora za društveni život unutar zajednice, rekao je nadalje Cvrljen.

Dodao je kako je strategija zelene urbane obnove dokument koji potiče planiranje kroz uključivanje šire zajednice u donošenje odluka o razvoju javnog prostora i na takav način potiče stvaranje zajednica koje su inkluzivne, pravedne, otporne na promjene, ali isto tako i stvara prostor zelene infrastrukture u potpunosti prilagođen potrebama zajednice čime se stvara zadovoljstvo i sklad.

Potencijali razvoja

Strategija zelene urbane obnove temelji se na konceptima održivog razvoja, zelene infrastrukture i kružnog gospodarstva, kao i na zakonodavnom okviru koji regulira ove pojmove. Strategija uključuje povezivanje s programima zelene infrastrukture i kružnog gospodarenja, srednjoročnu viziju razvoja te definiciju potreba i potencijala za razvoj.

Osim toga, obuhvaća osnovne karakteristike područja, analizu podataka o zelenoj urbanoj obnovi, kružnom gospodarenju prostorom i zgradama, kao i identifikaciju područja pogodnih za urbanu transformaciju ili sanaciju. SWOT analiza, snage, slabosti, prilike i prijetnje te pruža uvid u planiranje zelene infrastrukture i neiskorištenih javnih površina. Strategija također predlaže okvir za zelenu urbanu obnovu, horizontalna načela, indikativni financijski plan i raspored provedbe.

- Kroz ovaj pristup definiraju se osnovni koncepti i analiziraju prirodni i antropogeni čimbenici koji utječu na zelenu infrastrukturu i kružno gospodarstvo, kako bi se dobili ključni podaci za izradu vizije i zaključaka te definiranje aktivnosti i projekata koji će pridonijeti održivom prostornom planiranju. Strategija ujedno predstavlja ključnu podlogu za daljnji razvoj zelenih projekata i povlačenje bespovratnih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te javnih poziva.

Primjer toga je i nedavno aplicirani Pilot projekt razvoja zelene infrastrukture i/ili kružnog gospodarenja prostorom i zgradama na području Grada Labina kandidiran na natječaj iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a za koji je glavni preduvjet bio da jedinica lokalne samouprave ima izrađenu strategiju ili da je ona u fazi izrade, zaključio je Cvrljen.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter