Kreativni trojac Studija Tumpić/Prenc: Anton Licul, Sara Prenc Opačić i Anselmo Tumpić
Zagađenje plastikom planetarni je problem koji zahtijeva angažman na svim razinama, a veliku i važnu ulogu u tom procesu imaju i dizajnerske discipline. Svoj obol tome dao je i rovinjski Studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc, i to vizualom za kampanju u sklopu projekata aMORE festival moru i EKO LAB. Njihova je kampanja osvojila zlato na European Green Awardu u kategoriji Zeleno oglašavanje. Dok aMORE festival spaja umjetnost i znanost te o moru govori iz raznih perspektiva kako bi podigao svijest o tom važnom zanemarivanom resursu, EKO LAB je posvećen plastičnom otpadu kroz rad s učenicima pulskih srednjih škola. Partneri u tim projektima bili su porečka Udruga Zona za poboljšanje kvalitete življenja i milanski B612 Studio.
Potrebne su promjene
Nagrađeni vizual rovinjskog Studija Tumpić/Prenc predstavlja kita koji je postao simbol patnje morskog svijeta.
- Posljednjih godina u medijima smo imali prilike vidjeti snimke nasukanih, uginulih kitova s više desetaka kilograma plastike u svojim utrobama, a kit na vizualu simbolično kroz otvor za disanje osim vlažnog zraka izdiše i komadiće plastičnog otpada. Poruka je jasna: mora i oceani ne mogu se sami izboriti protiv plastike koju stvaramo, potrebne su promjene koje više ne smijemo odgađati, obrazlažu autori.
- Mišljenja sam da dizajneri i dizajnerice sa svojim alatima mogu pokušati promijeniti svijest u društvu o pojedinim temama ili barem potaknuti na razmišljanje. Budući da živim na moru, još više se osjećam odgovornim učiniti nešto po pitanju problema plastičnog otpada. Iako u našem moru kitove nećemo tako često sresti, naše će neodgovorno ponašanje stići i do njihovog habitata, kazao je dizajner Anselmo Tumpić.
Empatična perspektiva
A da je višestruko nagrađivan kreativni dizajnerski tim iz Rovinja zaista na najbolji mogući načini spojio svoju dizajnersku i društveno-osviještenu misiju svjedoči i ocjena žirija koji je u svom obrazloženju nagrade Studiju Tumpić/Prenc istaknuo: "Vizual je u isto vrijeme zapanjujuć, lijep i alarmantan te iznad svega vrlo dojmljiv. Žiri cijeni temelj ovog koncepta kao sjajan primjer vjerodostojnog komuniciranja održivosti. Rad odaje visok stupanj uključenosti u problem plastike te ističe empatičnu perspektivu problema života u oceanu."
European Green Award dodjeljuje se tvrtkama i pojedincima za izniman doprinos održivom razvoju u Europi te im daje međunarodnu vidljivost i mogućnost plasiranja ideja u široj zajednici. Misija ovog projekta je doprinos europskoj tranziciji prema modernoj, pravednoj i održivoj ekonomiji budućnosti.