PRESTIŽNA NAGRADA

NAJBOLJI EUROPSKI DIZAJN NASTAO JE U ROVINJU: Studio Tumpić/Prenc osvojio Best of Show European Design Awards

| Autor: Aleta BRATTONI


Rovinjski dizajnerski studio Tumpić/Prenc osvojio je Best of Show, nagradu za ukupno najbolji rad na ovogodišnjem natjecanju European Design Awards. Ovu prestižnu nagradu dobili su za projekt signalizacije Gradskih bazena Pula, za koji su nagrađeni i Zlatom u kategoriji Signalizacije, a još jedno zlato osvojili su i u kategoriji Ambalaže hrane i pića, i to za pakiranje maslinovog ulja Latini

Rovinjski dizajnerski studio Tumpić/Prenc osvojio je Best of Show, nagradu za ukupno najbolji rad na ovogodišnjem natjecanju European Design Awards. Ovu prestižnu nagradu dobili su za projekt signalizacije Gradskih bazena Pula, za koji su nagrađeni i Zlatom u kategoriji Signalizacije, a još jedno zlato isti studio osvojio je i u kategoriji Ambalaže hrane i pića, i to za pakiranje maslinovog ulja Latini.

Ugledna imena u žiriju

U priopćenju Hrvatskog dizajnerskog društva ističe se da je Best of Show jedna od tri najvažnije nagrade natjecanja European Design Awards, a odnosi se na rad koji je ocijenjen kao ukupno najbolji dizajn u Europi, širom svih kategorija. Uspjeh Studija Tumpić/Prenc bez sumnje je i najveći uspjeh hrvatskih dizajnera na ovom prestižnom europskom natjecanju, specifičnom, između ostalog, po tome što žiri ne čine profesionalni dizajneri, nego prije svega kritičari, urednici i autori koji pišu o dizajnu.

Dizajnerski studio Tumpić/Prenc osmislio je cjelokupni vizualni identitet novog kompleksa Gradskih bazena Pula

Iz Hrvatske je u žiriju, drugu godinu zaredom, bio kustos i urednik HDD-a Marko Golub, a uz njega još i Sasha Tregub (Telegraf Design, Ukrajina), Mitya Kharshak (Projector, Rusija), Christine Moosmann (Novum, Njemačka), Carlos Arredondo G?mez (Visual, Španjolska), Sarah Snaith (Eye magazine, Ujedinjeno Kraljevstvo), Arja Karhumaa (Finska), Rene Wawrzkiewicz (Design-Crit, Poljska), Brigitte Willinger (Designaustria, Austrija), Freek Kroesbergen (Dude, Nizozemska) i Daniela Piscitelli (Italija, ico-D)

Izazovan i zanimljiv projekt

Ekipa dizajnerskog studia Tumpić/Prenc, koju čine Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić i Anton Licul Grk, osmislila je cjelokupni vizualni identitet novog kompleksa Gradskih bazena Pula, uključujući unutarnju signalizaciju koja na učinkovit, a ujedno vizualno atraktivan način povezuje čitav kompleks bazena i njegovih pratećih sadržaja, te usmjerava i poboljšava kretanje njegovim prostorijama.

Osnovni je grafički element vizualnog identiteta pulskih bazena, a tako i same signalizacije bijela, odnosno plava linija

Zadatak nije bio nimalo lak. Kreativni direktor Studija, Anselmo Tumpić, navodi kako se radilo o izuzetno velikom i zahtjevnom projektu, s obzirom na to da je trebalo osmisliti signalizaciju za objekt koji se prostire na gotovo 6.000 četvornih metara.

"Bilo je izazovno i zanimljivo raditi na ovakvom projektu na kojem smo željeli napraviti ne samo signalizaciju, već obogatiti samu arhitekturu. To smo napravili koristeći klasične ikone signalizacije u jednom dijelu objekta, dok smo na njegovom drugom dijelu te iste ikone animirali čime smo postigli da one kroz zabavu komuniciraju sa samim objektom, kazao je Tumpić.

Koncept izvedbe signalizacije pulskih bazena nastao je, objašnjavaju njegovi autori, temeljem ispričanih priča samih plivača. Naime, njihova je vodilja linija na dnu bazena, ali je ona monotona. Iskoristili su tako jednoličnu liniju kao osnovni grafički element, samo što ona u njihovom identitetu oživljava i postaje razigrana.

Signalizacija pulskog bazena predstavlja spoj funkcionalnosti i vizualnog oživljavanja prostora

Osnovni je grafički element vizualnog identiteta, a tako i same signalizacije bijela, odnosno plava linija, a koja se provlači kroz sve prostore. Ona izlazi iz svojih okvira, pa tako posjetitelji, krećući se prostorijama bazena, zapravo prate ikonografsku evoluciju. Linija služi i kao podloga za različite ilustracije izvedene iz piktograma karakterističnih za označavanje pojedinih sadržaja koji se uobičajeno nalaze u ovakvim prostorima. Signalizacija pulskog bazena predstavlja spoj funkcionalnosti i vizualnog oživljavanja prostora.

"Posebno me veseli ova nagrada, između ostalog zato što sam trinaest godina i sama provela u bazenu. Plivanje kao takvo predstavlja individualni sport, koji i nije baš vizualno najatraktivniji, nema puno detalja. Samim time zadatak nam nije bio najjednostavniji, ali smo na kraju uspjeli zadovoljiti sve ciljne skupine - od plivača, preko građana i arhitekata, pa sve do stručne javnosti", kaže Sara Prenc Opačić, account direktorica ovog uspješnog Studija.

Maslinovo ulje Latini "odjeveno" je u kariranu košuljicu

Još jedno zlato pripalo je njihovoj već višestruko nagrađivanoj ideji za ambalažu maslinovog ulja Latini. Ova je boca "obučena" u kariranu košulju, što je inače neuobičajen izbor za dizajn boce ulja, ali u ovome slučaju ona savršeno portretira specifičnu priču obitelji Latina, naglašavajući kako se radi o domaćem proizvodu. Naime, davni je predak vlasnika ovog proizvoda godinama radio kod istarskih Talijana, takozvanih Latina, pomažući im u poljima. Jednom je kao dnevnicu dobio kariranu košulju, ondašnju rijetkost, čime se isticao među mještanima koji su ga prozvali Latinov, a ime se zadržalo generacijama. Dizajn ove boce ulja slijedi tradiciju Latinova, pa je tako ovaj proizvod dobio svoje karirano "ruho", kao i džepić u kojemu je zataknut papirić koji priča stoljetnu priču ove obitelji.

Podsjetimo i da je Studio Tumpić/Prenc, zahvaljujući dizajnu ove boce maslinovog ulja, odnedavno također ponosan vlasnik Red Dot: Best of the Best i srebrne IdejeX.

Inače, među nagrađenima na ovogodišnjem natjecanju European Design Awards su još dva studija iz Hrvatske – Studio Flomaster osvojio je Srebro u kategoriji Pojedinačnih naslovnica knjiga za knjigu "Kradljivica knjiga", a Hamper studio dobio je Broncu u kategoriji Prijeloma knjiga za knjigu "Jezik ptica".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter