S torinskog salona (Privatna arhiva)
Debora Radolović, ravnateljica pulske Talijanske srednje škole "Dante Alighieri" sudjelovala je na prestižnom sajmu knjiga Salone del Libro di Torino gdje je održala izlaganje o važnosti školskih knjižnica. Na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici talijanskog ministarstva obrazovanja.
Najavljena Jadranka Lasić-Lazić, koja je trebala govoriti o školskim knjižnicama u Hrvatskoj, nažalost je bila spriječena sudjelovati.
- Ovom sam prilikom predstavila neke od važnijih smjernica koje zastupam u svom doktorskom radu od prije nekoliko godina, odnosno koje su specifičnosti školskih knjižnica u odgojno-obrazovnim ustanovama talijanske manjine. Osvrnula sam se na obrazovni sustav na talijanskom jeziku u Hrvatskoj. Knjižnice su u tim ustanovama itekako bitne, te puno više od samoga mjesta gdje se posuđuju knjige, već i mjesto gdje se održavaju književni susreti te drugi razni programi, a knjižničari ovdje moraju posjedovati raznolike karakteristike. Mi redovito sudjelujemo u programima poput Svjetskog dana knjige, Noći knjige, čitanje naglas, raznim akcijama što se tiče volonterstva. Velika mi je čast što sam mogla govoriti o tom iskustvu, kazala je Radolović.
Ona je u svome doktorskom radu istaknula da govoriti o ulozi knjižnice u obrazovanju u informacijskom društvu nije moguće bez novih pismenosti za 21. stoljeće a to su: informatička, multikulturalna i informacijska pismenost. Informacijska pismenost je sastavnica znanstvene komunikacije, kao i istraživačkog rada, a cilj je stvoriti informacijski pismene osobe koje će znati na koji je način znanje organizirano te će naučiti kako učiti.
- Željela sam sagledati školske knjižnice škola talijanske nacionalne manjine, koje imaju i značajnu ulogu u očuvanju kulturnog, lingvističkog i nacionalnog identiteta autohtonih Talijana. Cilj moga istraživanja bio je višestruk, jer je trebalo utvrditi promjene u obrazovnoj ulozi školske knjižnice u multikulturalnoj sredini, posebno ulogu školske knjižnice, a to sam učinila koristeći metodu anketnih upitnika, kazala je Radolović.
Središnji dio rada čine upitnici za školske knjižničare, učenike, učitelje i ravnatelje/psihologe i pedagoge, uz objašnjavanje problematike udžbenika za škole talijanske nacionalne zajednice.
Kroz svoj rad pokazala je da su knjižnice više od mjesta gdje korisnici dolaze posuđivati naslove za lektiru, da je to mjesto susreta kultura, te njihovog prožimanja.