U DOLINI MIRNE

Najesen nastavak rekonstrukcije ceste prema Istarskim toplicama

| Autor: Gordana Čalić Šverko
Sveobuhvatna rekonstrukcija prometnice vrijedna je 4 milijuna eura (Snimila: Gordana Čalić Šverko)

Sveobuhvatna rekonstrukcija prometnice vrijedna je 4 milijuna eura (Snimila: Gordana Čalić Šverko)


Gotovo dva mjeseca prije roka završena je sveobuhvatna rekonstrukcija prometne žile kucavice u dolini rijeke Mirne, dijela državne ceste D44 Ponte Porton - Buzet, 4,7 kilometara duge dionice od mosta Antonci do skretanja za Motovun i Livade. Ukupna vrijednost radova s aneksom ugovora je četiri milijuna eura. Investitor su Hrvatske ceste, a izvođač tvrtka Cesta Pula.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić tijekom jučerašnjeg radnog obilaska ovog uspješno završenog projekta istaknuo je da su radovi podrazumijevali rekonstrukciju donjeg i gornjeg ustroja ceste. Nadalje, uređenje bankina i bermi, postavu zaštitnih odbojnih ograda, ugradnju EKI-ja, postavu nove prometne opreme i signalizacije, kao i sanaciju mosta Dolina Mirne 2. Na dijelu ceste implementirani su šljunčani piloti.

Izvrsna suradnja

Škorić je naglasio kako i ova investicija potvrđuje da je suradnja s izvođačem radova Cesta Pula već dugi niz godina izvrsna, da imaju razumijevanja i za važnost ove ceste koja je po njemu jedna od najljepših cesta, ne samo u Istri nego i šire, a i vrlo je važna u prometnom smislu za ovaj dio Istre.

- Završiti tu cestu s ovakvim zahvatom koji je tehnički bio dosta zahtjevan 54 dana prije roka, nije lagano. Ono što je najvažnije, što pričamo cijelo vrijeme, da tu nekakvu stanku od sezone do sezone, u Istri, u dijelu Hrvatske koji je na obali, pokušamo iskoristiti da bismo što bolje napravili našu cestovnu mrežu kako bi ona za sezonu bila što spremnija i što sigurnija, izjavio je Škorić. Čestitao je direktoru tvrtke Cesta Pula Miru Mirkoviću na uspješno dovršenom projektu gotovo dva mjeseca prije roka i na dugogodišnjoj suradnji koja je, kako je naglasio, s ovom pulskom tvrtkom besprijekorna.

(Snimila: Gordana Čalić Šverko)Radni obilazak obnovljene ceste (Snimila: Gordana Čalić Šverko)

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta istaknuo je također kako se nada da će na jesen biti gotov ugovor i za ostatak dionice prema Istarskim Toplicama, u duljini od oko pet kilometara, i da bi do iduće sezone ova cesta u dolini Mirne bila u potpunosti obnovljena. U tijeku je revizija projekta.

Važan pravac

Gradonačelnik Buzeta Damir Kajin koji s nestrpljenjem očekuje početak radova na ovoj drugoj dionici, naglasio je kako se, kada se govori o cestogradnji u Istri, svi nekako koncentriraju na tunel Učka što je kapitalan projekt za naredno tisućljeće, iako je možda još i vredniji pretvaranje šezdesetak, sedamdesetak kilometara poluautoceste u cestu punog profila, ali se ne može zanemariti činjenica i angažman Hrvatskih cesta na svim ulicama, obilaznicama, infrastrukturi koja se događa u Istri i koja je na neki način ravnopravno podijeljena od Pule do Labina, od Umaga do Oprtlja, od Buzeta do Pazina. Uz gradonačelnika Buzeta, radnom obilasku pridružili su se načelnici Oprtlja Leo Bazjak i Grožnjana Claudio Stocovaz.

Zbog rekonstrukcije dionice državne ceste u dolini rijeke Mirne, ovaj je važan tranzitni pravac, od kružnog toka Ponte Porton do raskrižja za Livade i Motovun, bio zatvoren za sav promet. Obilazni pravac za sva vozila u oba smjera osiguravao se prema fazama. U prvoj fazi obilazni pravac bio je raskrižje Livade - Motovun - Kičer - Baderna - Vižinada - Ponte Porton, a u drugoj raskrižje Livade - Motovun - Karojba - Tićan - Vižinada - Ponte Porton. Za osobna vozila to nije bio toliki problem posebice nakon što je asfaltirana stara lokalna cesta od Livada do mosta Antonci koja je zbog zatvaranja, odnosno rekonstrukcije državne ceste DC 44, bila najkraća veza dolinom rijeke Mirne između sjeverozapadne i sjeverne Istre za lokalno stanovništvo, odnosno za vozila čija ukupna masa ne prelazi 3,5 tona. Uz ŽUC, asfaltiranje su sufinancirali gradovi i općine: Buje, Buzet, Novigrad, Umag, Brtonigla, Grožnjan, Oprtalj i Motovun, TZ Istarske županije, TZ Umag, Aminess i Valamar Riviera.

(Snimila: Gordana Čalić Šverko)Direktor tvrtke Cesta Pula Miro Mirković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić (Snimila: Gordana Čalić Šverko)

Problemi za teretnjake

Rekonstrukcija dionice državne ceste bila je međutim problem za teretnjake. Zbog zatvaranja državne ceste u dolini Mirne, buzetskim prijevoznicima umnogome su se povećali prijevozni troškovi u pravcu Slovenije i Italije. U Gradu Buzetu, a tome su se svojim inicijativama pridružili i obrtnici, kao i bivši europarlamentarac Valter Flego, tražili su da se barem privremeno omogući promet za teretna vozila iznad 7,5 tona nosivosti najkraćom trasom Buzet - Črni Kal, što uključuje i prelazak graničnog prijelaza Požane/Sočerga. Na buzetskom području se za rješavanje ovog problema zalažu još otkako je 2008. godine Slovenija na Sočergi uvela ograničenje teretnog prometa, no slovenska strana do sada za to nije pokazala sluha.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter