Ilustracija (Snimio Robert Anić / Pixsell)
"Sati i sati čekanja u kolonama, neispavanost i kroničan umor - to je svakodnevica vozača kamiona. Dok jedni blagdane provode s najmilijima, mnogi će vozači kamiona svoju obitelj gledati iz kilometrima dugačke kolone na ekranu mobitela. Kolone kamiona na granicama sve su duže, vozači sve iscrpljeniji, a distributeri sve nervozniji. Dostava kasni, dolazi i do kvarenja namirnica i direktne štete gospodarstvu. To je problem Hrvatske, Bugarske, Rumunjske, ali i problem cijele EU", istaknuo je zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego danas u Bruxellesu.
Naime, Flego je zajedno s kolegom, bugarskim zastupnikom iz redova socijalista Andreyem Novakovom predložio inicijativu za rješavanje europskog problema dugih kolona kamiona na vanjskim granicama Unije, koji se ponovnim uvođenjem graničnih kontrola unutar Schengena prelijeva i na ostatak Unije. Sakupljeno je 44.000 potpisa ljudi iz prometnog sektora diljem EU-a.
- Moramo definirati maksimalno vrijeme čekanja za vozače kamiona na granicama. To je rješenje ovog problema! Europi danas nedostaje 200 000 profesionalnih vozača, što me pod ovakvim uvjetima ni malo ne iznenađuje. Kolone dugačke 6 kilometara teško će privući naše mlade da se posvete poslu profesionalnih vozača. Komisija mora hitno reagirati i ograničiti vrijeme čekanja.
Ako su mogli predložiti maksimalno vrijeme čekanja od 15 minuta na granicama za vlakove koji prevoze teret, siguran sam da mogu pronaći slično rješenje i za vozače kamiona, koji zbog birokracije i kompliciranih procedura provode dane i dane u kolonama na granicama. Zato ova inicijativa mora ići dalje, a kao jedini član Odbora za promet iz RH, zatražio sam podršku i u mojoj liberalnoj grupaciji Renew Europe, naglasio je Flego te dodao:
- Kilometarske su kolone problem na vanjskim granicama EU-a, ali problem su i unutar Schengena, jer se pojačavanjem graničnih kontrola riskira stvaranje novih kolona, kao što je primjerice slučaj s tunelom Karavanke. Pogledajmo i kolone kamiona na našem graničnom prijelazu Bajakovo. Dosežu i do 6 kilometara. Nije normalno sjediti po 10 sati u kabini kamiona i - čekati. Moramo povećati protočnost teretnog prometa i smanjiti granične procedure i kontrole.
Po pitanju čekanja konkretno hrvatskih prijevoznika prilikom prolaska preko Slovenije prema Italiji i Austriji, Flego ističe kako je problem vozača što moraju koristiti točno određene granične prijelaze.
- Dok čekamo odgovor Komisije i zahtijevamo rješenje problema na razini cijele EU, potrebna je i bilateralna suradnja Hrvatske i Slovenije, odnosno njihovih vlada, nadležnih ministarstava te predstavnika udruženja prijevoznika, zaključio je Flego.