snažan pad

Manje se trošilo, stvarale se zalihe - pala prodaja šampanjca

| Autor: Hina
Ilustracija (Unsplash)

Ilustracija (Unsplash)


Prodaja šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili a trgovci su nagomilali zalihe, izvijestili su proizvođači u petak, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa.

Proizvođači su u razdoblju od siječnja do lipnja prodali 106,7 milijuna boca šampanjca, za 15,2 posto manje nego lani.

"Sumorna globalna geopolitička i gospodarska situacija i inflacija opterećuju osobnu potrošnju", rekao je predsjednik lobističke udruge Champagne Houses David Chatillon u priopćenju koje je objavila udruga proizvođača Comitee Champagne.

Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Chatillon.

Ovogodišnjoj berbi u Champagneu naškodili su pak loši vremenski uvjeti, uključujući mraz i vlagu koja je pogodovala razvoju plijesni, izvijestila je udruga.

Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kg po hektaru, niži za 12,3 posto nego u prošloj godini.

Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.

Mraz i plijesan naškodili su berbi u Champagneu i 2021. godine kada je prinos bio za 25 slabiji od petogodišnjeg prosjeka i ubrano je najmanje grožđa unatrag 35 godina.

Berba obično počinje oko 10. rujna.

Udruga proizvođača nije objavila prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter