hub

Banke nisu značajno pogođene "globalnim kvarom"

| Autor: Hina
(Arhiva Novog lista)

(Arhiva Novog lista)


Veliki globalni računalni kvar nije značajnije utjecao na rad kompjuterskih sustava te pružanje usluge banaka u Hrvatskoj, izvijestila je u petak Hrvatska udruga banaka (HUB).

"Prema trenutno dostupnim informacijama poteškoće na svjetskoj razini nisu značajnije utjecale na rad kompjuterskih sustava te pružanje usluge banaka u Republici Hrvatskoj. O mogućim zastojima u redovitom pružanju određenih usluga HUB i banke će pravovremeno te ažurno informirati svoje korisnike i čitavu javnost", odgovor je HUB-a na upit Hine.

Svjetske aviokompanije, zračne luke na najmanje četiri kontinenta, zdravstveni sustavi, banke, telekomi, mediji i druge tvrtke, institucije i organizacije u petak imaju poteškoća u radu zbog velikog računalnog kvara koji im ruši sustave. Uzrok kvara je software Falcon Sensor tvrtke za kibernetsku sigurnost CrowdStrike, koja je i preuzela odgovornost.

Od većih hrvatskih banaka, određene tehničke poteškoće detektirale su Erste banka i Addiko banka.

"Erste banka i Erste Card Club zasad nisu zabilježili veće tehničke poteškoće u radu digitalnih usluga, a koje bi bile povezane s globalnim poteškoćama. Digitalno bankarstvo, uključujući i aplikacije George i KEKS Pay, kao i transakcijsko i kartično poslovanje uredno funkcioniraju. Zbog poteškoća koje ima jedan od naših dobavljača, određene tehničke smetnje prisutne su jedino u segmentu slanja SMS poruka prema korisnicima što posljedično podrazumijeva i sporadične poteškoće u korištenju nekih manjih usluga, poput digitalnog zahtjeva za izradu kreditne kartice putem ECC mobilne aplikacije ili digitalnog otvaranja Georgea.

O tehničkim problemima su izvijestili i iz Addiko banke.

"Kao i velik broj organizacija diljem svijeta, suočeni smo s tehničkim problemom (The Global CrowdStrike Glitch) zbog kojeg su tijekom jutra bile nedostupne neke od usluga Addiko banke. Bankomati i kartično poslovanje funkcionirali su neometano. Naši timovi su predano i intenzivno radili na pronalaženju alternativnih načina za uspostavu nedostupnih usluga te su mobilno i internetsko bankarstvo Addiko banke sada ponovno u funkciji, a u tijeku je i uspostava svih usluga u potpunosti", stoji u odgovoru Addiko banke, iz koje su se ispričali klijentima zbog neugodnosti koje su mogli osjetiti tijekom prijepodneva.

Ostale veće banke se nisu suočile s globalnim problemom, dok Zagrebačka banka (Zaba) nije odgovorila na Hinin upit.

Hrvatska poštanska banka (HPB), nakon provjere svih svojih aplikacija i servisa, potvrđuje kako nije zahvaćena ovim globalnim problemom. HPB pomno prati situaciju te će obavijestiti javnost u slučaju promjena, odgovorili su Hini iz najveće hrvatske banke u državnom vlasništvu.

Iz OTP banke su također izvijestili da se nisu suočili s problemom i da im svi sustavi funkcioniraju. "Ali nastavljamo detaljno pratiti razvoj cijele situacije i kontinuirano kontroliramo i radimo na prevenciji ovakvih događanja. Stalno unapređenju tehnologije i znanja svih naših stručnjaka usmjereno je na sprječavanje mogućnost događanja ovakvih situacija", napisali su iz OTP banke.

RBA digitalno poslovanje odvija se normalno, sve usluge su dostupne klijentima te svi digitalni kanali funkcioniraju uobičajeno, odgovor je Raiffeisen banke.

PBZ nema nikakvih problema u radu, sve usluge rade normalno, napisali su iz Privredne banke Zagreb (PBZ).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter