Dva lijepa prikaza o Istri objavljena su ovih dana u globalno poznatim magazinima. Američki Forbes, jedan od najutjecajnijih medija u svijetu s više od tri milijuna čitatelja, u svom online izdanju (Forbes.com) predstavlja Istru kao jednu od osam top svjetskih destinacija, "neotkrivenih dragulja što ih osam eksperata preporučuje onima koji žele izbjeći gužve ovog ljeta". "Umjesto Dubrovnika - Istra", stoji u naslovu teksta u kojem se spominje šest kruzera koji se odjednom iskrcaju u dubrovačkoj luci, kao i nepregledne gužve u Veneciji i Barceloni. Sve je te izvikane destinacije lijepo vidjeti, kažu, ali ima draži i u manjim mjestima koja su još uvijek sačuvala autentičnost.
"Istarska obala poznata je po svojim resortima koji su često prepuni europskih turista, ali unutrašnjost krije gastronomske, povijesne i kulturne dragulje", poručuje Forbes svojim čitateljima te apostrofira skrivene srednjovjekovne gradiće, Grožnjan nad dolinom Mirne, Završje, kameni grad Bale s galerijom naivne umjetnosti, Park skulptura Dušana Džamonje. Kao "kulinarske vrhunce" navode maslinova ulja Chiavalon, vina Cabola te pokazni lov na tartufe u Motovunskoj šumi s lovcima i psima, uz brojne mogućnosti za aktivan odmor, planinarenje, bicikliranje i jahanje.
Neotkriveni dragulj
Sličnu priču pod naslovom "Istra, neotkriven hrvatski dragulj" donosi LuxuryTravelMagazine.com. Online magazin specijaliziran za luksuzna putovanja na "poluotoku u obliku srca" izdvaja tri obalna grada, Pulu, Rovinj i Poreč te njihove uzdanice: Arenu u kojoj se održavaju koncerti i Pula Film Festival, crkvu sv. Eufemije i Eufrazijanu pod zaštitom UNESCO-a. Spominju se i Novigrad, dvjestogodišnjak - svjetionik Savudrija, Motovun, Hum, Brijuni, sve do Lima i Kamenjaka. Gurmane također draže tartufima, maslinovim uljima uvrštenima u svjetski vodič Flos Olei, stotinom vrhunskih vinara na malom poluotoku. U članku se navodi i sezonska aviolinija British Airwaysa s londonskog Heathrowa za Pulu, uz druge aviokompanije koje također direktno voze za "ovo vruće novo odredište".
- Ove dvije reportaže uz uvrštenje u top osam svjetskih destinacija rezultat su suradnje Turističke zajednice s vrlo utjecajnim PR agentom za tržište Ujedinjenog Kraljevstva i izuzetno su važan početak za osnaživanje naše pozicije na britanskom, ali i američkom tržištu, koja su u Istri u stalnom porastu. Dobro je poznata činjenica da je Velika Britanija jedno od ključnih emitivnih tržišta na svijetu, a pritom je u našem, istarskom slučaju, svojevremeno vrlo uspješno supstituirala tada osjetljivu situaciju na ruskom tržištu na kojem smo gubili gotovo 30 posto gostiju na godišnjoj razini. Upravo iz tog razloga angažirali smo utjecajnog i profiliranog PR agenta koji ima zadatak podignuti svijest o postojanju destinacije Istre kod onih koji je ne poznaju, ali i precizno informirati one goste koji poznaju Istru o ključnim novostima koje se događaju u destinaciji, a koje mogu poslužiti kao motiv dolaska i gostiju, ali i investitora te povremenih stanovnika u Istru, kaže Denis Ivošević, direktor istarske Turističke zajednice.
S Heathrowa u Pulu
Ivošević dodaje da povratak engleskih gostiju u Istru nije slučajnost, već dobro promišljena akcija privatnog i javnog sektora koja se očituje u nekoliko ključnih projekata, počevši od truda i novca uloženog u nove aviolinije iz Velike Britanije prema Puli. Ivošević ističe dobro posloženu strukturu dolazaka, uz podjednako zastupljene nacionalne avioprijevoznike i redovne linije, kao i niskotarifne prijevoznike te charter letove. Trenutno je šest aviokompanija koje lete iz Velike Britanije prema Puli, uključujući i nacionalni British Airways s najvećeg londonskog aerodroma Heathrowa.
- Uz to, hotelijeri su odradili velik posao u dogovaranju s ključnim turoperatorima iz Velike Britanije i logičan je bio slijed angažirati PR agenta na tom tržištu na kojem rastemo iznadprosječno kako bismo kreirali potrebnu sinergiju u protokolu i komunikaciji i na taj način osnažili našu poziciju, kaže Ivošević.
Broj britanskih gostiju u Istri rapidno raste, pokazuje statistika. U 2012. godini u Istru ih je došlo 53.823 i ostvarili su 360.117 noćenja. Lani, dakle pet godina kasnije, zabilježeno je 123.289 dolazaka i 831.471 noćenje Britanaca, dakle 130 posto dolazaka i noćenja više u tom relativno kratkom razdoblju.
Prema podacima za prvo tromjesečje ove godine, turistički je promet s tim tržištem čak 40 posto u porastu. U prva četiri mjeseca ove godine registrirano je 13.565 dolazaka i 54.705 noćenja britanskih turista u Istri, u odnosu na lanjskih 9.695 dolazaka i 38.855 noćenja. Američki su, pak, gosti po broju dolazaka u prva četiri mjeseca ostali na razini prošle godine, ali su ostvarili 12 posto manje noćenja u Istri. (Duška PALIBRK)